انتخاب نوار برای پرینت لیبل ارسال حرارتی

با انتخاب نوع درست ریبون حرارتی برای پرینتر تخصصی شما، می‌توانید از کیفیت و دوام کارتان آسوده‌خاطر شوید.

سه نوع ریبون لیبل حرارتی وجود دارد: ریبون مومی، رزین و ریبون تمام رزین.

در این بخش شما می‌توانید اطلاعات لازم برای انتخاب هر یک از این ریبونها را به دست آورید.

ریبون مومی:

ریبون مومی رایج‌ترین نوع ریبون ارسالی حرارتی است. هرچند دوام پرینت ریبون مومی کمتر از بقیه انواع ریبونها است، این نوع ریبون به‌صورت چشمگیری ارزان‌تر از بقیه انواع است.

ریبون مومی دارای روکش جوهر مومی است. در زمان پرینت گرفتن، گرما موم را آب کرده و موم آب‌شده به سطح ریبون ارسال حرارتی فرستاده می‌شود که طرح دلخواه را چاپ کند. ریبون مومی حرارت کمتر برای ذوب شدن نیاز دارد و برای اجناس کاغذی ایده آل است.

موارد کاربرد ریبون مومی شامل: لیبل‌های حمل‌ونقل، لیبل‌های طبقه‌بندی‌شده، لیبل‌های انبارگردانی و لیبل‌های انبار است.

 

ریبون رزین:

اگرچه ریبون رزین به‌اندازه ریبون مومی مقرون‌به‌صرفه نیست، ولی به علت ماندگاری و دوام بالا بسیار رایج است. مراحل پرینت آن مشابه ریبون مومی است با این تفاوت که تصویر پرینت شده حتی در برابر مواد شیمیایی و تغییرات آب و هوایی بسیار بادوام است.

دمای لازم برای آب‌کردن ریبون رزین، مابین ریبون مومی و نوع تمام رزین است. ریبون رزین برای اجناس و کالاهایی با پوشش کاغذی گرفته تا اجناس صیقلی و حتی اجناس ترکیبی ضد آب، بسیار ایده ­آل است. این ریبون بارها مورد آزمایش قرار گرفته است و قطعاً طرحی باکیفیت عالی چاپ می­کند.

موارد کاربردی ریبون رزین شامل: لیبل‌های بارکد، لیبل‌های حمل‌ونقل، لیبل‌های دارویی و لیبل‌های طبقه‌بندی می‌شود.

 

ریبون رزین کامل

ریبون رزین کامل به میزان چشمگیری گران‌تر از دو نوع دیگر است. معمولاً برای اجناس غیر کاغذی همانند اجناس مصنوعی استفاده‌شده و بیشترین دوام را دارد.

با توجه به هزینه بالای ریبون کامل، استفاده آن حتی برای محموله‌هایی که می‌بایست در برابر باد و باران مقاوم باشند افراطی به نظر می‌رسد. به علت دوام بسیار بالا می‌توان از آن برای مواد شیمیایی و یا پزشکی بسیار حساس استفاده کرد. برای موارد دیگر بهتر است از انواع دیگر که مقرون‌به‌صرفه تر هستند، استفاده کرد.

شرکت فناوران سپهر صبا، ریبون­های مومی و رزین گزینش شده ­ای را به همراه دستگاه پرینتر محبوب Zebra عرضه می‌نماید.

Call Now Buttonمشاوره و فروش