پرینتر حرارتی چیست و چگونه کار می کند؟

پرینتر حرارتی چیست؟

پرینتر حرارتی، پرینتری است که برچسب‌های با موم آب‌شده چاپ می­کند و نوارهای آن از جنس نایلون و پلی‌استر و پلاستیکی است. پرینتر حرارتی برای تصاویر چسبناکی که محو نمی­شوند، شناخته‌شده است و برای بارکدگذاری بسیار مناسب هستند.

پرینتر حرارتی چگونه کار می‌کند؟

اصلی­ترین بخش پرینتر حرارتی، printhead آن است که عرض هرگونه نواری را معین می­کند. printhead از سوزن­های ریز حرارتی ساخته‌شده است که هرکدام بیانگر یک Pixel است. تراکم آن‌ها در پرینترهای مختلف متفاوت است (از 203 تا 300 نقطه در هر اینچ)

ماده اصلی در پرینترهای حرارتی موم با رزین است که به‌صورت نوارهایی که در حالت جامد بسیار نازک هستند، می‌گیرد. این نوارها (جوهر) همان‌طور که قبلاً اشاره شد، به‌وسیله دستگاه پرینتر بر روی کاغذ و یا برچسب کشیده می‌شوند.

پرینتر توسط ریزپردازها کنترل می‌شوند که تعیین می‌کنند برای یک تصویر خاص کدام‌یک از سوزن‌ها باید فعال شوند. ریزپردازها به سوزن‌ها فرمان ارسال می‌کنند تا با سرعت سرد و گرم شوند و جوهر آب‌شده را بر روی برچسب‌های سفید بریزند.

 

چه تفاوتی بین جوهرهای حرارتی مومی و یا رزین است؟

نتیجه نهایی توسط چشم قابل‌تشخیص نیست، ولی حقیقت این است که جوهرهای حرارتی به‌طور یکسان ساخته نشده‌اند. همیشه قبل از انتخاب نوع نوارتان از کاربردی که مدنظرتان است، آگاه باشید.

به علت تفاوت‌های که میان آن‌ها است نمی‌توان یکی از آن‌ها را به‌جای دیگری استفاده کرد ولی در بعضی موارد می‌توان آن‌ها را باهم یکی کرد و جوهر مومی رزین ترکیبی درست کرد.

در اینجا بهترین موارد استفاده از سه نوع اصلی جوهر حرارتی را می‌توانید مطالعه کنید.

موم: از موم‌های حرارتی می‌توان برای پرینت روی برچسب‌های کاغذ استفاده کرد. تصویر چاپ‌شده تا سال‌ها می‌ماند.

ازآنجایی‌که مواد شیمیایی و نفت باعث ذوب شدن موم و محو شدنش می­شوند، لذا این برچسب‌ها بایستی درجاهای خشک نگهداری شوند.

جوهر مومی، رزین ترکیبی: ترکیب موم رزین بر روی برچسب‌هایی با پوشش کاغذی خیلی خوب کار می‌کنند. ترکیب موم رزین تصویر شفاف‌تری تولید می‌کنند و ماندگاری بیشتری از جوهر مومی خالص دارد، گر چه که این ترکیب می‌بایست مقابل رطوبت شدید، محافظت شود.

رزین خالص: در میان این سه نوع، رزین خالص غلیظ‌تر می‌باشد ولی از آن بر روی کاغذ، نمی‌‌توان استفاده کرد.

این نوع جوهر برای برچسب‌های لاستیکی و پلی‌استری طراحی‌شده است که به طرز شگفت‌آوری بادوام است.

ترکیب پلاستیکی و جوهر رزین در برابر سخت­ترین شرایط محیطی بسیار مقاوم هستند. در معرض نور آفتاب محو نمی­شوند، می‌توان آ­ها را در آب فرو برد و بسته به جنس آن‌ها حتی در مقابل مواد شیمیایی و نفتی نیز مقاوم هستند. جوهر رزین، انتخاب مناسب برای صنایع زیردریایی، هواپیمایی و مواد شیمیایی خطرناک می‌باشد.

 

مزایای پرینتر حرارتی چیست؟

دوام و محو ناپذیری: ازنظر دوام، پرینترهای حرارتی به‌خصوص ترکیب برچسب پلاستیکی و نوار رزین قابل مقایسه با شیوه جوهر و کاغذ قدیمی نیست. جوهرهای عادی به‌راحتی چکه می‌کنند و زمانی که در معرض آفتاب و یا حرارت قرار می‌گیرند خوانا نیستند، درحالی‌که تصاویر چاپ‌شده با پرینتر حرارتی دوام بیشتری در مواجه با عناصر تخریبی دارند.

بارکدهای برتر: زمانی که شما برای رمزگذاری و بارکدگذاری زمان و هزینه صرف می­کنید، می­خواهید اطمینان داشته باشید که درنهایت بارکدها خوانا هستند. ازآنجاکه این نوع پرینترها می­توانند پهنای دقیق خطوط را تشخیص دهند، به‌سادگی می­توانند دقیق­ترین و صحیح­تری بارکد را اسکن کنند.

در پرینترهای حرارتی انتخاب شما محدود به کاغذ ساده نیست. شما می‌توانید از مواد مختلف، از مواد انعکاسی و مقاوم در برابر فشار گرفته تا در قسمت‌های لایه‌ای (لمینتی) استفاده کنید.

آیا پرینترهای حرارتی وسیله‌ای ایده آل برای دفترتان است؟ ما انواع مختلف آن را ارائه می‌دهیم.

Call Now Buttonمشاوره و فروش