در مورد لیبل بیشتر بدانیم

اولین لیبل شناخته شده در حدود سال 1700 میلادی ظاهر و از آن برای نشان دادن ظروف کوچک پزشکی استفاده شد. تمام لیبل ها توسط یک پرس چوبی روی کاغذهای دست ساز چاپ می شدند و روی محصول چسبانده می شدند. این بسیار وقت گیر بود، اما در سال 1798 دو اختراع باعث شد تولید لیبل کارآمدتر شود – دستگاه کاغذ و اصل چاپ سنگی.

از دهه 1830 لیبل های بسیاری از مواد متفاوت در محصولات استفاده می شد. از سال 1850 تا 1860 چاپ رنگی لیبل به میزان قابل توجهی بهبود یافت. تا آن زمان لیبل های رنگی فقط برای محصولات منحصر به فرد چاپ می شدند، اما اکنون تولید کنندگان می فهمیدند که رنگ های موجود در لیبل نقش مهمی در فروش محصولات خود دارند. امروزه، با هدف جلب توجه مصرف کنندگان و ایجاد جذابیت و قابل اعتماد بودن خلاقیت های زیادی در این زمینه صورت گرفته است.

در سال 1935، لیبل های پشت چسب دار، که پایه و اساس یک میلیارد دلار صنعت در سراسر جهان شد، در ایالات متحده آمریکا معرفی شد. با این حال، در دهه 1960، به دلیل تحولات در انواع جدید چسب ها، لیبل های پشت چسب دار در مقیاس گسترده ای شروع به کار کردند. کاربرد این لیبل ها بر روی انواع سطوح (از قبیل پلاستیک، چوب، کارتن، شیشه و فلزات) باعث شده بود تا آنها بسیار محبوب شوند. آن ها همچنین بسیار راحت از روی سطحی که چسبانده شده بودند، برداشته می شدند.

در دهه 70 اولین لیبل های “هوشمند” ظاهر شدند. تحولات فن آوری های جدید تولید و پیشرفت در خواندن الکترونیکی باعث شده است تا لیبل ها حاوی مقادیر زیادی از اطلاعات باشند. معروف ترین لیبل البته لیبل بارکد است که تقریباً در هر فروشگاه و صنعت مورد استفاده قرار می گیرد و در تدارکات و ذخیره سازی نقش مهمی دارد.

Call Now Buttonمشاوره و فروش